Handelsbetingelser
Hjemmesiden, gardiner.silvan.dk, er udarbejdet i samarbejde med DEBEL AS,
CVR-nr. 69 97 40 15, Bronzevej 8, 8940 Randers SV, som er ansvarlig for hjemmesiden
Når du handler på gardiner.silvan.dk indgår du juridisk aftalen med Silvan,
CVR-nr. 38841297, Edwin Rahrs Vej 88, 8220 Brabrand (herefter benævnt “gardiner.silvan.dk”)
Betingelserne finder anvendelse på alle aftaler mellem kunden og gardiner.silvan.dk
1: Bestilling, priser og sprog
Vores website kan udelukkende bruges til bestilling af varer. Hvis du har spørgsmål eller kommentarer, er du velkommen til at kontakte kunderservice via mail eller telefon.
Alle priser er dagspriser inkl. moms og andre afgifter.
Når du handler på gardiner.silvan.dk indgås aftaler på dansk
Efter bestilling får du automatisk en mail med din faktura til den e-mail-adresse, du har oplyst i forbindelse med bestilling.
2: Sådan handler du på gardiner.silvan.dk
Køb på hjemmesiden sker gennem 5 trin.
1. Find de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven. – gå herefter til kassen.
2. Indtast dine personlige oplysninger
3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde
4. Læs og godkend vores handelsbetingelser
5. Tjek, at alle oplysninger er korrekte og godkend derefter købet
3: Betaling
På hjemmesiden kan der betales med:
Dankort
Visa
Visa/Dankort
Visa Electron
Mastercard
Maestro
JCB
MobilePay
Der opkræves ikke gebyr for betalingskort på hjemmesiden.
I forbindelse med køb af specialproducerede varer hæves beløbet med det samme. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Ved køb af markiser inkl. montering hæves beløbet ved afsendelse af markisen. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
4: Fragt
Dine gardiner leveres til din adresse. Er gardinerne mindre end 1,85 m i bredden er leveringsprisen 59.- kr. Er gardinerne større end 1,85 m i bredden gælder følgende priser:
1,85 – 2,5 m. = kr. 169,-
2,5 – 4,0 m. = kr. 199,-
4,1 – 5,0 m. = kr. 249,-
5,1 – 6,0 m. = kr. 319,-
6,1 – 7,0 m. = kr. 379,-
Ved køb af markiser er leveringen inkluderet i prisen.
Silvan tager forbehold for forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure.
5: Levering
Levering af gardiner efter mål
Din ordre afsendes fra os inden for 20 hverdage fra bestilling.
Har du valgt, at vi skal stå for montering, må der påregnes yderligere 5-10 hverdage i forhold til ovenstående.
Levering sker med GLS eller Danske Fragtmænd. Er en vare forsinket, vil du få besked via e-mail eller telefon. Forsinkelse, der skyldes kundens forhold, fx angivelse af en forkert leveringsadresse, eller en omstændighed, som kunden bærer risikoen for, eller force majeure, kan ikke påberåbes af kunden.
Vi leverer til Danmark inkl. alle brofaste og ikke brofaste øer med undtagelse af Grønland og Færøerne.
Du vil modtage en mail med Track & Trace-link, når gardinerne afsendes.
Har du bestilt gardiner med montering, vil du så snart vare er afsendt fra systuen modtage selvbook link på mail, så du i ro og mag kan finde en tid, der passer dig.
Levering af markiser
Levering af markisen sker med Universal transport. Varen leveres inden for 10 hverdage.,
Er en vare forsinket, vil du få besked via e-mail eller telefon. Forsinkelse, der skyldes kundens forhold, fx angivelse af en forkert leveringsadresse, eller en omstændighed, som kunden bærer risikoen for, eller force majeure, kan ikke påberåbes af kunden.
Når markisen er leveret bliver du kontaktet telefonisk med henblik på at aftale tid for montage (hvis tilkøbt).
6: Børn og unge (personer under 18 år)
Aftaler på hjemmesiden kan alene indgås af myndige personer, der er fyldt 18 år.
7: Fortrydelsesret
Gardiner efter mål er et produkt, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, og der er derfor ikke returret på disse produkter.
Ved køb af markiser har vi i Silvan udvidet din retturret fra 14 dage til 365 dage fra den dag du modtager varen. Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du give os tydelig besked, inden fortrydelsesfristen udløber. Informer kundeservice om dette på tlf. 8252 8252 eller kundeservice@silvan.dk.
Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte at modtage varen.
Det er dit ansvar at sende ordren tilbage til os uden unødvendig forsinkelse og senest 14 dage, efter du har meddelt os at du ønsker at fortryde dit køb. Du er ansvarlig for at pakke produktet forsvarligt ind. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returneringen – kontakt kundeservice for booking og mere information. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 1.875 kr. inkl. moms.
Hvis du fortryder dit køb og rettidigt returnerer produktet (som ikke er undtaget fortrydelsesretten) til os, får du naturligvis dine penge tilbage.
Er du skyld i en forringelse af produktets værdi, vil du ikke få tilbagebetalt det fulde købsbeløb. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug, hvis du ønsker det fulde købsbeløb ved returnering.
Hvis du benytter din fortrydelsesret og følger betingelserne, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger, hvis du har valgt en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Købsbeløbet vil blive overført til det betalingskort, som oprindeligt blev brugt til købet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur ‒ medmindre du allerede har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Virksomheder og offentlige institutioner har som udgangspunkt ikke fortrydelsesret, medmindre andet er skriftligt aftalt med Silvan.
8: Mangler, garanti og reklamationsret
Når du handler på gardiner.silvan.dk gælder købelovens regler om reklamation.
Du har selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at er der fejl eller mangler ved den købte vare, er du, afhængig af den konkrete situation, berettiget til at få varen repareret (afhjælpning af mangler), ombyttet (omlevering), få et passende afslag i købssummen, eller, hvis manglen ikke er uvæsentlig, hæve købet. Det er dog betinget af, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd.
NB. Synlige fejl og mangler skal fremsættes skriftligt af køber inden 5 dage fra modtagelse af varen. Fejlens art og omfang skal angives under henvisning til bestillings-, ordre- faktura- og afsendelsesdato. Skjulte fejl og mangler skal angives inden 6 måneder fra varens modtagelse. Vi forbeholder os ret til at kræve defekte varer returneret til os.
Alle produkter overholder gældende produktsikkerhedslovgivning.
Alle produkter er dekorative produkter med kortere forventet levetid, og produkterne er ikke beregnet til varig indbygning i bygninger.
Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du henvende dig på kundeservice@silvan.dk eller kontakte support på telefonnummer 8252 8252. Du kan også henvende dig til Kundeservice i nærmeste Silvan-butik. Husk at medbringe faktura og beskrivelse af fejlen.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
NB: Gardiner produceret efter specielle mål har en produktionsmargin på +/- 4mm.
9: Klageadgang
Ønsker du, efter først at have været i dialog med os, at klage over udfaldet af din reklamation, kan du rette henvendelse til:
Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark. Klager indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@silvan.dk.
10: Fragtskader
Modtages en pakke, hvor emballagen er synligt beskadiget, bukket, hullet eller trykket opfordres du til at modtages med forbehold eller nægtes modtagelse. Venligst informer os med det samme i tilfælde af synlige fragtskader på kundeservice@silvan.dk– gerne med billeder som dokumentation. Ordren sættes derefter på ny i produktion, og der må forventes en leveringstid på ca. 14 dage.
Ved ikke synlige fragtskader, altså hvor indholdet er skadet, skal dette meddeles til kundeservice@silvan.dk inden for 7 dage. Overholdes dette ikke, frafalder reklamationsretten.
11: Persondatapolitik
Logstatistik
Logstatistik bruges på gardiner.silvan.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
På gardiner.silvan.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet.
Dine personlige oplysninger
For at du kan indgå en online aftale med gardiner.silvan.dk skal du registrere dig med følgende personlige oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos DEBEL AS, der er databehandler.
Den dataansvarlige er: Silvan A/S, CVR-nr. 38 84 12 97, Edwin Rahrs Vej 88, 8220 Brabrand.
Personoplysningerne opbevares i 72 måneder, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Kun ansatte ved Silvan og DEBEL A/S, har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til gardiner.silvan.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos gardiner.silvan.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Har du spørgsmål til dette, kan du rette henvendelse til kundeservice@silvan.dk.
Du kan også klage over behandlingen af dine oplysninger til Datatilsynet.
12: Forbehold for priser, ordrebekræftelse og farvegengivelse
Der tages forbehold for udgåede varer, dessiner, tastefejl, prisfejl og -ændringer, ligesom vi forbeholder os ret til at annullere ordrer, vi ikke kan ekspedere grundet disse vilkår. Mailen der modtages efter at en ordre er gennemført er således alene en kopi af indkøbskurven, og ikke gardiner.silvan.dk’s accept på, at handlen gennemføres.
Ligeledes tager vi forbehold for mulige afvigelser hvad angår dessinfarver gengivet på hjemmesiden. Vi forsøger udelukkende at publicere naturtro billeder, men billedfarverne kan variere fra skærm til skærm.
Kontakt Support
kundeservice@silvan.dk
Tlf.: 8252 8252